"Sprijinirea sistemului educational special prin portal educational
dedicat"
- prezentare proiect -
În cadrul
Cererii de propuneri de proiecte strategice P.O.S.C.C.E., lansată în data de 20
august 2008, Unitatea de Management a Proiectelor cu Finanţare Externă
(U.M.P.F.E.) a depus proiectul strategic: “Sprijinirea
sistemului educational special prin portal educational dedicat”.
Obiectivul general al proiectului l-a constituit dezvoltarea şi
stimularea sistemului educaţional special pentru a facilita copiilor cu
cerinţe educative speciale (celor cu deficienţe mentale în particular) o
înţelegere mai bună a mediului şi a societăţii
în care se dezvoltă, cât şi pentru a asigura integrarea acestora si participarea
activă şi responsabilă la viaţa socială.
În cadrul proiectului s-a urmărit:
- dezvoltarea
şi implementarea de lecţii educaţionale destinate elevilor cu cerinţe educationale speciale, ţinând cont de
cerinţele programei speciale, de particularităţile acestui grup de copii
şi aliniate la standardele internaţionale de curriculum şi calitate şi la
principiile unei educaţii inluzive;
- deprinderea unor abilităţi de bază în
ceea ce priveşte utilizarea mijloacelor TIC şi a resurselor şi
facilităţilor oferite de Internet de către elevii cu cerinţe educationale speciale
- dezvoltarea
profesională a cadrelor didactice pentru utilizarea TIC ca resursă de
predare şi integrarea acesteia în educaţie;
- creşterea
capacitatii la nivel central si local de administrare a solutiilor
software dedicate imbunatatirii proceselor educationale la nivel de
insitutie de învăţământ.
Beneficiile dezvoltării şi implementării unui sistem de eLearning
pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale – în particular pentru cei cu
deficienţe mentale, sunt numeroase, un astfel de sistem:
Ø permiţând cadrelor didactice sa modeleze curriculumul în jurul nevoilor
personale ale elevilor cu CES;
Ø permiţând elevilor cu CES sa învete
la timpul lor, în ritmul lor si în mediul lor;
Ø
oferind elevilor cu CES accesul la materiale
educaţionale dezvoltate în conformitate cu cerinţele educaţionale specifice.
În acelaşi timp, utilizarea computerului în procesul de
predare-învăţare la clasele cu copii cu nevoi speciale duce la:
Ø
o concentrare sporită din partea elevilor cu CES
şi deprinderea unor abilităţi de învăţare de bază;
Ø
o facilitare a trecerii de la un subiect la
altul, în cadrul lecţiei;
Ø
furnizarea unui feedback prompt elevului şi
încurajarea acestuia după fiecare etapă parcursă/ fiecare pas realizat;
Ø
facilitarea accesului la informaţii inclusiv
pentru elevii cu dislexie, ţinând cont de posibilităţile variate de
reprezentare multi-media ale aplicaţiei implementate (imagini, sunete etc);
Ø
creşterea
gradului de autodeterminare al elevului, al independenţei acestuia şi nu în
ultimul rând al capacităţii de integrare, prin declanşarea de schimbări
pozitive la nivel de relaţii inter- şi intra-personale, al abilităţilor
senzoriale etc.
Tehnologiile evolueaza punând la dispoziţie utilizatorilor
o functionalitate crescânda, în timp ce aplicatiile software devin din ce în ce
mai inteligente si receptive pentru cel care le utilizeaza. Luate împreuna,
aceste caracteristici pun la dispozitie noi oportunitati pentru elevii cu CES
de a-si personaliza accesul la resursele de învatare digitala în scoala si în
afara ei.
Printre activităţile
principale ale proiectului s-au numărat:
1. Dotarea cu
echipamente
a. Dotarea cu
echipamente a Centrului de Date al M.E.C.T.S
Echipamente Centru
de date MECTS
|
Cantitate
|
Servere de aplicatie
|
2
|
Servere Baza de Date
|
2
|
Servere de backup
|
1
|
Storage Area Network (SAN)
|
1
|
Rack (inclusiv infrastructura necesara)
|
1
|
Dotarea cu echipamente a
inclus echipamentele de retea şi dispozitivele necesare pentru conectare (UPS,
router, cablare etc), precum şi aplicaţiile software de bază aferente (sistem de operare, baza de date, software de aplicatie,
antivirus).
b.
Dotarea cu laboratoare TIC a 140 de unitati de învăţământ speciale
Echipament
|
Statii de lucru
|
Notebook
|
Proiector si ecran de proiectie
|
Imprimanta multifunctionala
|
Dotarea cu echipamente va
include echipamentele de retea şi dispozitivele necesare pentru conectare (UPS,
router, cablare etc), echipamente de conectare la Internet (WAN: Wireless
Router/Firewall) precum şi aplicaţiile software de bază aferente (sistem de operare, aplicatii tip office, antivirus).
2. Conectarea la
infrastructura broadband a celor 140 de şcoli speciale incluse în proiect
În cadrul proiectului, s-a asigurat legătura broadband
pentru 140 de şcoli speciale, potrivit cerinţelor minime menţionate în Ghidul
Solicitantului.
3. Formarea
beneficiarilor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu