Proiect parteneriat. Din inima pentru inima




ARGUMENT:
            Acest proiect propune o abordare diferită a educării elevilor în sensul asigurării egalității șanselor în educație, al dezvoltării personale și al inserției în comunitate.
            Unele dintre valorile dintre cele mai de preț ale noastre, ale românilor, sunt tradiţiile şi obiceiurile populare. Acestea reprezintă moștenirea lăsată din moși strămoși și de aceea avem datoria de a nu lăsa în uitare aceste valori, ci de a le transmite mai departe din generaţie în generaţie.
            Prin intermediul activităţilor desfăşurate în şcoală şi în afara acesteia, elevii vor învăța să dăruiască, să îndrăgească tradițiile și obiceiurile ţării și să fie mai aproape unii față de ceilalți.

SCOPUL PROIECTULUI:
Promovarea unor comportamente și atitudini pozitive pentru pastrarea tradiţiilor şi obiceiurilor populare româneşti  prin diverse activităţi ce implică copiii şcolari şi preşcolari, alături de cadrele didactice.

OBIECTIVE:
·         Stabilirea unor relaţii de prietenie şi toleranţă între elevi prin desfăşurarea activităţilor comune;
·         Îmbogăţirea experienţei copiilor prin participarea lor directă la diferite activităţi cultural-educative;
·         Stimularea interesului elevilor prin activităţi care să-i ajute să recunoască şi să promoveze la rândul lor tradiţiile şi obiceiurile poporului român;
·         Educarea copiilor în respectarea spiritului sărbătorilor de iarnă ;
·         Dezvoltarea gustului estetic şi artistic al copiilor;
·         Schimburi de experienţă şi opinii între coordonatorii copiilor, respectiv profesori educatori şi prufesor învăţământ preşcolar;
·         Sensibilizarea comunității locale, în speţă părinţii, faţă de actul educativ şi cultural și față de egalitatea de șanse a fiecăruia.

PARTENERI IMPLICAŢI:
  • Elevii claselor a VIII-a şi a VII-a B de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman;
  • Elevii Grupei Mijlocii de la Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman;
  • Profesori educatori: Gherzum Ionel - Bogdan şi Moraru Elena;
  • Prof. Înv. Preşcolar: Amăzăroaie Lăcrămioara;
  • Părinţii copiilor;

OBLIGAŢII COLATERALE:
·      Colaboratorii au obligaţia de a fi prezenţi la activităţile întreprinse;
·      Aceştia au obligaţia de a pune la dispoziţie baza materială existentă;
·      Aceştia au obligaţia de a cultiva sentimente de respect reciproc, de grijă şi nonviolenţă între copii;
·      Aceştia au obligaţia de a media şi soluţiona problemele ce pot apărea în urma unor dezbateri;
·      Părinţii participă de bună voie la acţiunile desfăşurate;
·      Toţi partenerii au obligaţia de a se implica activ în activităţile desfăşurate.

DURATA:
Durata parteneriatului: Noiembrie 2013 – Iunie 2014;

GRUP ŢINTĂ:
  • Elevii claselor a VIII-a şi a VII-a B de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman;
  • Elevii din Grupa Mijlocie de la Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman;
  • Părinţii copiilor.

LOCUL DE DESFĂŞURARE:
  • Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman;
  • Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman;

RESURSE:
  • UMANE- Elevii implicaţi, părinţii copiilor.
  • MATERIALE – cărţi, pliante, fişe, reviste, calculator, lipici, foi A4, carton colorat, hârtie creponată, hărtie glasată, creioane colorate, carioci, acuarele, marker, foarfece, aţă colorată, pixuri, cretă colorată.
  • FINANCIARE – bugetul minim alocat de membrii proiectului.

MODALITĂŢI DE REALIZARE:
·           Vizite la unităţile de învăţământ;
·           Întâlniri consultative;
·           Muncă în echipă;
·           Activităţi desfăşurate împreună cu părinţii;
·           Expoziţii cu lucrările copiilor;
·           Serbările realizate în diferite momente ale proiectului.

EVALUAREA PROIECTULUI:
Se va realiza prin valorificarea rezultatelor în funcţie de obiectivele stabilite, pe parcursul desfăşurării parteneriatului. 

REZULTATE AŞTEPTATE:
·           Acceptarea diferenţelor culturale între diferite etnii, religii.
·           Atitudini pozitive ale copiilor faţă de obiceiurile şi tradiţiile populare romăneşti.
·           Implicarea a cât mai multor factori educativi în iniţierea diferitelor acţiuni în scopul păstrării şi trasmiterii tradiţiilor şi obiceiurilor populare romăneşti.
·           Manifestarea spiritului de toleranţă şi cooperării între toţi copiii, indiferent de cultură, etnie sau religie.
·           Realizarea unor schimburi de experienţă, dezbateri şi întâlniri de lucru, între partenerii implicaţi în proiect.







CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR DESFĂŞURATE
Perioada/Tema activităţii
Conţinutul activităţi
Locul desfăşurării
Responsabilităţi
Noiembrie
“Prezentarea proiectului”

Stabilirea echipei de proiect, a grupului țintă și a  responsa-bilităţilor.


Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman


Dirijarea întâlnirii.
Selectarea activităţilor propuse pentru realizarea parteneriatului.
Decembrie
’’La Biserică cu
Moş Nicolaie’’


Participarea la slujba închinată Sfântului Nicolaie.
Discuţii pe tema acestei sărbători.

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman

Coordonarea programului şi a discuţiilor conform etapelor prestabilite.
’’ Hei, vine
Moş Crăciun!’’
Program artistic „Colinde”
Discuţii pe tema semnificaţiei, obiceiurilor şi tradiţilor de Crăciun.

Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman
Coordonarea programului artistic şi a discuţiilor conform etapelor prestabilite.
Martie
“Confecționarea de mărţişoare şi  felicitari pentru mame”

Confecţionarea mărţişoarelor şi felicitărilor, în baza etapelor explicate de coordonatori.
Realizarea unei expoziţii a lucrărilor copiilor în cadrul unităţilor de învăţământ.

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman

Coordonarea activităţii prin explicarea etapelor de lucru.
Aprilie

“Uite, vine Iepuraşul”

Desfăşurarea unei serbări comune cu ocazia Sfintelor Sărbatori de Paşte.
La această activitate pot participa şi părinţii doritori.
Discuţii pe tema semnificaţiei, obiceiurilor şi tradiţilor de Paşte.
Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman

Dirijarea serbării şi a discuţiilor conform etapelor prestabilite.
Iunie
“Ziua Internaţională a Copiilor”
Iunie
“Ce am realizat, ce am învățat? ”

Realizarea unor desene cu tema “Ziua Internaţională a Copiilor” şi desfăşurarea unor discuţii pe marginea acestora.

Evaluarea proiectului:
- autoevaluare cu privire la rolul avut de fiecare în echipă;
- realizarea unui CD.

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman


Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman

Dirijarea activităţii elevilor.




Coordonarea discuțiilor.

            Prezentul proiect s-a realizat în trei exemplare, câte unul pentru fiecare parte participantă.



CENTRUL ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ, ROMAN

Prof. Educator: Gherzum Ionel - Bogdan

Prof. Educator: Moraru Elena





CENTRUL ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ, ROMAN

Avizat director:
Prof. DAMIAN LEONID BENONE






LICEUL TEHNOLOGIC „VASILE SAV”, ŞCOALA GIMNAZIALĂ „CAROL I”, GRĂDINIŢA, ROMAN

Prof. Înv. Preşcolar: Amăzăroaie Lăcrămioara






LICEUL TEHNOLOGIC „VASILE SAV”, ŞCOALA GIMNAZIALĂ „CAROL I”, GRĂDINIŢA, ROMAN

Avizat director:
Prof. ZAHARIA DAN




Avizat Director adjunct:
Prof. Văduva Grigore



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu