ARGUMENT:
Acest
proiect propune o abordare diferită a educării elevilor în sensul asigurării
egalității șanselor în educație, al dezvoltării personale și al inserției în
comunitate.
Unele dintre valorile dintre cele mai
de preț ale noastre, ale românilor, sunt tradiţiile şi obiceiurile populare.
Acestea reprezintă moștenirea lăsată din moși strămoși și de aceea avem datoria
de a nu lăsa în uitare aceste valori, ci de a le transmite mai departe din
generaţie în generaţie.
Prin
intermediul activităţilor desfăşurate în şcoală şi în afara acesteia, elevii
vor învăța să dăruiască, să îndrăgească tradițiile și obiceiurile ţării și să
fie mai aproape unii față de ceilalți.
SCOPUL PROIECTULUI:
Promovarea unor
comportamente și atitudini pozitive pentru pastrarea tradiţiilor şi obiceiurilor
populare româneşti prin diverse
activităţi ce implică copiii şcolari şi preşcolari, alături de cadrele
didactice.
OBIECTIVE:
·
Stabilirea
unor relaţii de prietenie şi toleranţă între elevi prin desfăşurarea
activităţilor comune;
·
Îmbogăţirea
experienţei copiilor prin participarea lor directă la diferite activităţi
cultural-educative;
·
Stimularea
interesului elevilor prin activităţi care să-i ajute să recunoască şi să
promoveze la rândul lor tradiţiile şi
obiceiurile poporului român;
·
Educarea
copiilor în respectarea spiritului sărbătorilor de iarnă ;
·
Dezvoltarea
gustului estetic şi artistic al copiilor;
·
Schimburi de
experienţă şi opinii între coordonatorii copiilor, respectiv profesori
educatori şi prufesor învăţământ preşcolar;
·
Sensibilizarea
comunității locale, în speţă părinţii, faţă de actul educativ şi cultural și
față de egalitatea de șanse a fiecăruia.
PARTENERI IMPLICAŢI:
- Elevii claselor a VIII-a şi a VII-a B de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman;
- Elevii Grupei Mijlocii de la Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman;
- Profesori educatori: Gherzum Ionel - Bogdan şi Moraru Elena;
- Prof. Înv. Preşcolar: Amăzăroaie Lăcrămioara;
- Părinţii copiilor;
OBLIGAŢII COLATERALE:
· Colaboratorii au obligaţia de a fi prezenţi la
activităţile întreprinse;
· Aceştia au obligaţia de a pune la dispoziţie baza
materială existentă;
· Aceştia au obligaţia de a cultiva sentimente de
respect reciproc, de grijă şi nonviolenţă între copii;
· Aceştia au obligaţia de a media şi soluţiona
problemele ce pot apărea în urma unor dezbateri;
· Părinţii participă de bună voie la acţiunile
desfăşurate;
· Toţi partenerii au obligaţia de a se implica activ
în activităţile desfăşurate.
DURATA:
Durata parteneriatului: Noiembrie 2013 – Iunie 2014;
GRUP ŢINTĂ:
- Elevii claselor a VIII-a şi a VII-a B de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman;
- Elevii din Grupa Mijlocie de la Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman;
- Părinţii copiilor.
LOCUL DE DESFĂŞURARE:
- Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman;
- Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman;
RESURSE:
- UMANE- Elevii implicaţi, părinţii copiilor.
- MATERIALE – cărţi, pliante, fişe, reviste, calculator, lipici, foi A4, carton colorat, hârtie creponată, hărtie glasată, creioane colorate, carioci, acuarele, marker, foarfece, aţă colorată, pixuri, cretă colorată.
- FINANCIARE – bugetul minim alocat de membrii proiectului.
MODALITĂŢI DE REALIZARE:
·
Vizite la
unităţile de învăţământ;
·
Întâlniri
consultative;
·
Muncă în
echipă;
·
Activităţi
desfăşurate împreună cu părinţii;
·
Expoziţii cu
lucrările copiilor;
·
Serbările
realizate în diferite momente ale proiectului.
EVALUAREA PROIECTULUI:
Se va realiza prin
valorificarea rezultatelor în funcţie de obiectivele stabilite, pe parcursul
desfăşurării parteneriatului.
REZULTATE AŞTEPTATE:
·
Acceptarea
diferenţelor culturale între diferite etnii, religii.
·
Atitudini
pozitive ale copiilor faţă de obiceiurile şi tradiţiile populare romăneşti.
·
Implicarea a
cât mai multor factori educativi în iniţierea diferitelor acţiuni în scopul
păstrării şi trasmiterii tradiţiilor şi obiceiurilor populare romăneşti.
·
Manifestarea
spiritului de toleranţă şi cooperării între toţi copiii, indiferent de cultură,
etnie sau religie.
·
Realizarea
unor schimburi de experienţă, dezbateri şi întâlniri de lucru, între partenerii
implicaţi în proiect.
CALENDARUL
ACTIVITĂŢILOR DESFĂŞURATE
Perioada/Tema activităţii
|
Conţinutul activităţi
|
Locul desfăşurării
|
Responsabilităţi
|
Noiembrie
“Prezentarea
proiectului”
|
Stabilirea echipei de proiect, a grupului țintă și a responsa-bilităţilor.
|
Centrul Şcolar pentru Educaţie
Incluzivă, Roman
|
Dirijarea întâlnirii.
Selectarea activităţilor
propuse pentru realizarea parteneriatului.
|
Decembrie
’’La
Biserică cu
Moş
Nicolaie’’
|
Participarea la slujba închinată Sfântului
Nicolaie.
Discuţii pe tema acestei sărbători.
|
Centrul Şcolar pentru Educaţie
Incluzivă, Roman
|
Coordonarea programului
şi a discuţiilor conform etapelor prestabilite.
|
’’
Hei, vine
Moş
Crăciun!’’
|
Program artistic „Colinde”
Discuţii pe tema
semnificaţiei, obiceiurilor şi tradiţilor de Crăciun.
|
Liceul Tehnologic „Vasile Sav”,
Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman
|
Coordonarea programului artistic şi a discuţiilor conform etapelor
prestabilite.
|
Martie
“Confecționarea
de mărţişoare şi felicitari pentru
mame”
|
Confecţionarea mărţişoarelor şi felicitărilor, în baza etapelor explicate
de coordonatori.
Realizarea unei expoziţii
a lucrărilor copiilor în cadrul unităţilor de învăţământ.
|
Centrul Şcolar pentru Educaţie
Incluzivă, Roman
|
Coordonarea activităţii prin
explicarea etapelor de lucru.
|
Aprilie
“Uite,
vine Iepuraşul”
|
Desfăşurarea unei serbări comune cu ocazia Sfintelor Sărbatori de Paşte.
La această activitate pot participa şi părinţii doritori.
Discuţii pe tema semnificaţiei, obiceiurilor şi tradiţilor de Paşte.
|
Liceul Tehnologic „Vasile Sav”,
Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman
|
Dirijarea serbării şi a discuţiilor
conform etapelor prestabilite.
|
Iunie
“Ziua
Internaţională a Copiilor”
Iunie
“Ce am
realizat, ce am învățat? ”
|
Realizarea unor desene cu tema “Ziua Internaţională a Copiilor” şi
desfăşurarea unor discuţii pe marginea acestora.
Evaluarea proiectului:
- autoevaluare cu privire la rolul avut de fiecare în echipă;
- realizarea unui CD.
|
Centrul Şcolar pentru Educaţie
Incluzivă, Roman
Liceul Tehnologic „Vasile Sav”,
Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman
|
Dirijarea activităţii elevilor.
Coordonarea discuțiilor.
|
Prezentul proiect s-a realizat în trei
exemplare, câte unul pentru fiecare parte participantă.
CENTRUL ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ, ROMAN
Prof. Educator: Gherzum
Ionel - Bogdan
Prof. Educator: Moraru
Elena
CENTRUL ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ, ROMAN
Avizat director:
Prof. DAMIAN LEONID BENONE
LICEUL TEHNOLOGIC „VASILE SAV”, ŞCOALA
GIMNAZIALĂ „CAROL I”, GRĂDINIŢA, ROMAN
Prof. Înv. Preşcolar: Amăzăroaie
Lăcrămioara
LICEUL TEHNOLOGIC „VASILE SAV”, ŞCOALA
GIMNAZIALĂ „CAROL I”, GRĂDINIŢA, ROMAN
Avizat director:
Prof. ZAHARIA DAN
Avizat Director adjunct:
Prof. Văduva
Grigore
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu